Vi tror att din e-postadress är felaktig. Var snäll och besök Mitt La Redoute för att rätta till problemet.
  • 0

Frågor och svar

Övrigt 17 st frågor & svar

  • Hur ändrar jag min adress eller mina uppgifter?
    Svar:
    Du kan inte ändra dessa uppgifter på hemsidan.
    Är du postförskottskund, kan du maila eller ringa in ändringen tillsammans med ditt kundnummer eller personnummer.
    På faktura/kontokunder ändrar vi av säkerhetsskäl inte uppgifterna via mail eller telefon. Dina uppgifter uppdateras automatiskt mot folkbokföringen.
  • Får jag visa era artiklar på min blogg?
    Svar:
    Det är okej att blogga om våra artiklar, bara du talar om var du hämtat bilden
    och länkar till vår hemsida www.laredoute.se
  • Vilken webbläsare fungerar ihop med er hemsida?
    Svar:
    Vi rekommenderar att du använder senaste versionen av Chrome, Firefox, Safari eller Internet Explorer 9+. Om du använder en tidigare version eller en annan webbläsare kan laredoute.se fungera sämre.

    För mer information, klicka här

  • Kan man beställa tygprover?
    Svar:
    Vi har ingen möjlighet att skicka några tygprover.
  • Får jag visa era bilder på Tradera eller andra säljsajter?
    Svar:
    Vi tillåter inte att våra bilder visas på Tradera eller andra säljsajter.
  • Hur blir jag modell hos er?
    Svar:
    Modellerna vi använder kommer från agenturer runt om i världen.
    Nedan hittar du namnen på några svenska agenturer.

    Västsvenska
    Sten Sturegatan 8
    41139 Göteborg
    031-81 19 04

    Aveny Modeller
    Box 53020
    400 14 Göteborg
    031-774 15 76

    Faceit Agency AB
    Grevgatan 22
    114 53 Stockholm
    08-662 72 96

    Mikas
    Ragnvaldsgatan 14
    11846 Stockholm
    08-578 800 01

    Sweden Models
    Södergatan 13
    21134 Malmö
    040-97 84 01

  • Kan jag få leveransen till en tillfällig adress?
    Svar:
    Av säkerhetsskäl gör vi inga tillfälliga adress- och namnändringar på faktura/kontokunder eller när du betalar med kort.

    Vid betalning mot postförskott går det bra att begära leveransen till en
    annan utdelningsadress, kontakta oss för ändring på telefon 033-48 20 00.
  • Var hittar jag er kontaktinformation?
    Svar:
    Telefonnummer 033 - 48 20 00
    E-postadress: service@laredoute.se
    Övriga tider har vi självbetjäning, telefonnummer 033-48 20 55.

    Öppettider:
    Måndag - fredag 7.30 - 21.00
    Lördag 9.00 - 17.00
    Söndag 9.00 - 21.00

    Vår adress:

    La Redoute AB

    504 80 Borås

    Fax 033-48 20 20

    Ytterligare företagsinformation hittar du under "Köpinformation"



  • Kostar det något om man inte hämtar ut paketet?
    Svar:
    Vi tar ut en avgift på 199 kr för paket som inte hämtas ut.

  • Jag vill inte att ni förmedlar min adress vidare.
    Svar:
    Vi förmedlar inga adresser, däremot byter vi adresser med andra samarbetspartners.

    Adresserna kan inte användas för telefonförsäljning och kontrolleras mot Nix
    register.
  • På vilket sätt tar La Redoute ansvar för miljön?
    Svar:
    Vi tar ansvar för miljön genom att välja återvinningsbara och miljövänliga material till emballage och paket.

    Välmående miljö är en förutsättning för kommande generationer.
  • Kan jag knappa in min beställning själv?
    Svar:

    Du kan knappa in din beställning, få information om senaste leveransen och dina returer på telefonnummer 033-48 20 55.


     

  • Hur hanteras mina personuppgifter?
    Svar:
    Om du vill veta hur dina personuppgifter hanteras, ber vi dig skicka in en skriftlig förfrågan med underskrift till La Redoute AB, 504 80 Borås.

    Informationen kan begäras en gång per år.

  • Får jag använda era pressbilder?
    Svar:
    Du får gärna ladda ner våra bilder, men det är viktigt att du anger källa.

    Gör så här:

    Gå in på adressen laredoute.se

    Leta upp produkter i produktträdet eller sök.
    Gå in på produktens detaljsida, där hittar ni text och priser med mera.Klicka på länken ladda ner bild.
    Högerklicka på bilden och välj spara bild som...

  • Vad innebär Trygg E-handel?
    Svar:
    Att vi är godkända av Trygg E-handel och följer deras krav.
  • Hur ställer ni er till barnarbete?
    Svar:
    Vi inom La Redoute - arbetar efter en uppförandekod, en så kallad Code of Conduct. Vår uppförandekod ställer tydliga och långtgående krav vad gäller:      

    Barnarbete. La Redoute accepterar inte barnarbete. Vår policy baserar sig på FN:s konvention om barnens rättigheter.
    Arbetsmiljö & säkerhet. La Redoute tar starkt avstånd från missförhållanden i våra leverantörers fabriker.
    Löner och arbetstider. I La Redoutes uppförandekod ställer vi samma långtgående krav som FN-organet ILO, Internationella Arbetsorganisationen.

    Fri organisationsrätt. Leverantören ska följa gällande lagar avseende rätten att ansluta sig fackligt och förhandla i grupp. Miljöaspekter i tillverkningsmetoder. Plaggen ska vara framställda utan miljöfarliga kemikalier eller skadliga ämnen.

    Diskrimineringsfrågor. La Redoute tar starkt avstånd från alla former av diskriminering.

    När vi inleder ett samarbete med en ny leverantör säkerställer vi att leverantören lever upp till och uppfyller dessa krav. Vi följer också upp samarbetet och vidtar åtgärder om vi skulle upptäcka att leverantören inte uppfyller något av kraven i vår uppförandekod. Vi kan garantera dig att vi gör vårt allra yttersta för att se till att du som kund ska känna dig trygg när du handlar från oss.
  • Hur återbetalas pengarna för min returnerade vara?
    Svar:

    När vi har mottagit din retur och konstaterat att den inte är skadad eller använd återbetalar vi det belopp du har betalat samt fraktavgift om du returnerat hela din beställning.

    Om du betalar med faktura eller konto dras summan av på nästa räkning.

    Vid betalning mot postförskott sker återbetalningen via Swedbanks Utbetalningsservice (SUS). Om du är ansluten till SUS kommer pengarna att sättas in på ditt bankkonto. Om du inte är ansluten kontakta Swedbank, i annat fall får du ett utbetalningskort skickat till dig.  

    Du kan ansluta ditt konto till Swedbanks kontoregister via Swedbanks hemsida oavsett vilken bank du har. Hitta närmaste Swedbank - klicka här

     Har du betalat med kort sker återbetalningen till kortet. 




Dessvärre är produkten slutsåld! Använd gärna vår sökfunktion eller leta i vår meny för att hitta en likvärdig produkt.